Περισσότεροι από τριακόσιοι μαθητές, οι γονείς τους με τα αυτοκίνητα που τους μεταφέρουν, και οι στενοί δρόμοι της περιοχής, δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο, που θέτει σε δοκιμασία την υπομονή των μεγάλων, καταργεί κάθε έννοια ασφάλειας και ως εικόνα δεν θυμίζει σε τίποτα μια οργανωμένη κοινωνία. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν ο καιρός είναι βροχερός. Ο κύριος Γιώργος Μπήτρος υπενθυμίζει το τραγικό συμβάν του θανάτου ενός κοριτσιού, μερικά χρόνια πριν, από ένα αυτοκίνητο και εξηγεί ότι το θέμα πρέπει να λυθεί πριν συμβεί κάτι κακό. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων και οι σύλλογοι γονέων προσπαθούν να αυτοδιαχειριστούν το πρόβλημα, προβάλλοντας την μεταξύ των κατοίκων συνεννόηση ως αναγκαία, ώστε, όταν μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο να διασφαλίζεται μία συνεχής ροή των οχημάτων τους μέσω μίας άτυπης μονοδρόμησης. Επιχειρείται και τώρα η εφαρμογή του σχεδίου που έχει φέρει αποτέλεσμα στο παρελθόν. Άλλωστε, οι τελευταίες βροχερές ημέρες επανέφεραν το πρόβλημα με πιεστικό τρόπο στους γύρω του σχολείου δρόμους.
"Αν κάτι κάνουμε και έχουμε αυτή την ευαισθητοποίηση, είναι απλά για θέμα ασφάλειας" τονίζει ο διευθυντής του γυμνασίου Κυψέλης, κύριος Μπήτρος, ενώ επισημαίνει ότι "είναι η μόνη πλευρά της Αίγινας που έχει τόσο μεγάλο αριθμό ντόπιου πληθυσμού, χειμώνα - καλοκαίρι". Το πρόβλημα, όπως είπε και ο κύριος Μπήτρος, είναι πάρα πολύ μεγάλο", συμφώνησε ο κύριος Μεθενίτης. "Κατά καιρούς προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις, μία από τις οποίες είναι μία άτυπη μονοδρόμιση, την οποία επιχειρούμε τα τελευταία χρόνια σε συνεννόηση με τους γονείς. Για να το καταλάβουν και αυτοί που μας ακούν, προτείνουμε, όσοι χρησιμοποιούν αυτό τον δρόμο, κυρίως οι γονείς που φέρνουν στο σχολείο τα παιδιά τους, να χρησιμοποιούν ως είσοδο προς τα σχολεία την οδό Ευαγγελιστρίας. Με λίγα λόγια, από τη διασταύρωση στην Κυψέλη, στο ψητοπωλείο "Στέκι", προς την πλατεία, να πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο από αυτή την κατεύθυνση και να κάνουν ένα κύκλο, στην ουσία, να περνάμε από τα σχολεία και μετά να κατεβαίνουμε από το δρόμο που ξαναβγαίνει στην λεωφόρο Κυψέλης, παράλληλα του Carrefour", σημειώνει, δίνοντας τις απαραίτητες οδηγίες για το πως πρέπει να κινούνται οι γονείς με τα οχήματά τους. Η πρόταση αυτή δεν απευθύνεται μόνο στους γονείς, αλλά και σε όλους όσοι χρησιμοποιούν αυτόν τον δρόμο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Κυψέλη έχει επίσης μεγάλη επιχειρηματική δραστηριότητα, και βρίσκεται σε μία διαρκή κίνηση όλες τις εποχές του χρόνου.
"Μπορούμε αρχικά να ελέγξουμε την κυκλοφορία άτυπα, μεταξύ μας, με την βοήθεια των γονιών και των τοπικών επιχειρηματιών και παράλληλα να κάνουμε κάποιες κινήσεις ώστε να μπορέσουμε να προωθήσουμε μια μελέτη", εξηγεί η κυρία Ζησημάτου. Από τη συζήτηση γίνεται κατανοητό ότι η αυτοδιαχείρηση του προβλήματος έχει επιλεγεί, διότι, παρά την παρουσίασή του, η οποία έχει γίνει με διάφορες υπηρεσίες, με διάφορους τρόπους, όλα αυτά τα χρόνια, δεν φάνηκε να υπάρχει ανταπόκριση από αυτές, έτσι ώστε να δοθεί μία μόνιμη λύση. Το 2008 τοποθετήθηκαν ανασχετικά ταχύτητας, και κάποιες πινακίδες, ενώ υπήρχε και μία απόφαση του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Κυψέλης για μερική μονοδρόμηση, απόφαση που, όπως επισημαίνει ο κύριος Μεθενίτης, είχε ψηφιστεί και από το τότε Δημοτικό Συμβούλιο. "Δεν ζητάμε μία ολική μονοδρόμηση, οπότε να εμπλέκονται άλλες αρχές, συγκοινωνιολόγοι, μελέτες κτλ" λέει ο κύριος Μεθενίτης, συμπληρώνοντας ότι πρέπει να επικαιροποιηθεί αυτή η απόφαση. Κάνει επίσης αναφορά σε μία πρόταση που υπάρχει, για τη χρήση ενός οικοπέδου (εγκαταλελειμμένου τώρα) που ανήκει στο Δήμο και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως parking. Αρκετές εύστοχες παρατηρήσεις για το ζήτημα έκανε ο κύριος Μπήτρος, ενώ η κυρία Ζησημάτου τόνισε το "διά ταύτα" της συζήτησης.
Η συζήτηση είχε μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί σε πολλές περιπτώσεις καταδεικνύει τον προβληματισμό και το άγχος των πολιτών, οι οποίοι προσπαθούν να λύσουν μόνοι τους το πρόβλημα (για το οποίο δεν είναι ούτε υπεύθυνοι, ούτε αρμόδιοι) αφού δεν βρίσκουν βοήθεια από κανέναν και μάλιστα σε ένα κορυφαίο ζήτημα, που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών.