Μεθυστικό το βράδυ του Σαββάτου στην παραλία της Αύρας, με την πανσέληνο να κυριαρχεί σε ένα θεατρικό σκηνικό υπό τους ήχους των Geza Hosszu-Legocky βιολί, Gabriele Baldocci πιάνο. Μουσική και συναισθήματα που ταυτίζονταν θαυμάσια με το τέμπο από τους ήχους της θάλασσας. Οι δύο διεθνείς μουσικοί δέχθηκαν με υποκλίσεις από το πόντιουμ τις θερμές επευφημίες του κοινού.
Ο Γιοχάννες Μπραμς συνέθεσε τρεις σονάτες για βιολί και πιάνο μεταξύ των ετών 1879 και 1887, ενώ έχουμε ενδείξεις πως κατέστρεψε τις παρτιτούρες από άλλες τέσσερις νωρίτερα. Η σονάτα αυτή, που απαρτίζεται από τέσσερα μέρη και όχι από τρία όπως οι προηγούμενες, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βουδαπέστη το 1888, με τον συνθέτη στο πιάνο. Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή από τις τρεις σονάτες που ο ίδιος ο συνθέτης ονόμασε «σονάτες για βιολί και πιάνο» και ξεχωρίζει για την έντονη ορμή του πρώτου μέρους και την τραγικότητα που υποκρύπτεται στο φινάλε.
Αναφορικά με τη Σονάτα του για βιολί και πιάνο σε σολ μείζονα, ο Μωρίς Ραβέλ φέρεται να σημείωσε πως κατά τη σύνθεση του έργου αυτού περισσότερο τον ενδιέφερε να φανερώσει την ανεξαρτησία των δύο οργάνων παρά να προσπαθήσει να εξισορροπήσει τις διαφορές τους. Ο συνθέτης χρειάστηκε τέσσερα χρόνια προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο αυτό, λόγω εντόνων προβλημάτων υγείας που τον ταλαιπωρούσαν. Όταν πλέον την ολοκλήρωσε κατά το έτος 1927, την παρέδωσε στην ικανότατη βιολονίστα Ελέν Ζουρντάν-Μοράνζ, στην οποία και την είχε αφιερώσει, όμως η μουσικός υπέφερε από προχωρημένης μορφής αρθρίτιδα που της απαγόρευε να μελετήσει. Ως αποτέλεσμα, η πρώτη δημόσια εκτέλεση του έργου έγινε τελικά με τον βιολιστή Ζορζ Ενέσκου στο Παρίσι, με τον συνθέτη στο πιάνο.