Πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου, η συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής του 12ου Aegina Fistiki Fest. Η πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μαριλένα Γιαννούλη, παρουσίασε πολλά ενδιαφέροντα θέματα που σχετίζονται με την φετινή διοργάνωση.
Αντίστοιχα, η πρόεδρος της ΚΕΔΑ κ. Μαίρη Κουκούλη από την πλευρά αναφέρθηκε σε σχετική σύσκεψη με τον Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους, επίσης για οργανωτικά θέματα και ζητήματα ασφάλειας.
Τι είπε η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής κ. Μαριλένα Γιαννούλη.
Οι εκδηλώσεις έχουν ξεκινήσει. Θετική η ανταπόκριση από τον κόσμο.
Ήδη όπως ξέρετε έχουνε γίνει δύο εκθέσεις με πολύ μεγάλη επιτυχία, τρία εργαστήρια και μία ομιλία. Όλα έχουν αφήσει μία πάρα πολύ καλή εντύπωση. Συμμετείχε πάρα πολύς κόσμος (Μαίρη Κουκούλη: και μία συναυλία) και αυτή επίσης πάρα πολύ και πολύ όμορφη συναυλία. Όλα έχουν αφήσει μία πάρα πολύ καλή εντύπωση, ο κόσμος συμμετείχε το ευχαριστήθηκε και γενικά η αίσθηση που έχουμε εμείς είναι, ότι το γεγονός ότι γίνεται από μόνο του αποτελεί μία πηγή χαράς για όλους τους ανθρώπους της Αίγινας. Αυτό δεν το εισπράττουμε με μόνο ως feedback ας πούμε, ως απόηχο, των εκδηλώσεων που κάνουμε, το εισπράττουμε σε κάθε επικοινωνία που έχουμε με τους ανθρώπους της Αίγινας.
Εικοσασέλιδο το φετινό πρόγραμμα. Μεγάλη η συμμετοχή των χορηγών. Εντυπωσιακά καλά τα οικονομικά στοιχεία.
Έχω στα χέρια μου το πρόγραμμα όπως θα τυπωθεί, το οποίο χρειάστηκε 20 σελίδες, όχι μόνο γιατί είναι πάρα πολύ πλούσιο, πραγματικά, γιατί όλοι έχουμε δουλέψει πάρα πολύ για να γίνει αυτό και θα δουλέψουμε μέχρι τέλους, αλλά γιατί οι τελευταίες σελίδες είναι γεμάτες από χορηγούς, χρειαστήκαμε τουλάχιστον τρεις σελίδες από χορηγούς. Τα οικονομικά στοιχεία που αυτό δείχνει και την απήχηση που έχει το Fistiki Fest στην κοινωνία της Αίγινας είναι εξαιρετικά καλά. Δεν ξέρω αν θέλετε να ακουστούν νούμερα, τα οποία είναι εντυπωσιακά, πάντως είναι νούμερο τα οποία μας επιτρέπουν να κάνουμε αξιοπρεπώς τη γιορτή και να ονειρευόμαστε, ότι μπορούμε στο μέλλον να κάνουμε ακόμη περισσότερα πράγματα.
Το Fistiki Fest είναι και ένα οικονομικό γεγονός, Ο φόβος της ματαίωσης.
Μέχρι τώρα έχουμε αντιμετωπίσει όπως όλοι το φόβο της ματαίωσης, δεν μπορώ να σας πω ότι δεν υπάρχει αυτός ο φόβος ή δεν είναι υπαρκτός, όμως είναι σίγουρο ότι η κεντρική κυβέρνηση όπως και γενικώς, από ότι βλέπω στον κόσμο ολόκληρο γίνεται, δεν θα κλείσει πάρα πολύ εύκολα τις κοινωνίες και θα αφήσει πράγματα τα οποία έχουν να κάνουν και με οικονομική ευμάρεια ενός τόπου, θα τα αφήσει να εξελιχθούν.
Για το Fistii Fest είναι και ένα οικονομικό γεγονός, είναι οικονομικό για αυτούς που πουλάνε είναι οικονομικό για την Αίγινα που παρατείνεται σίγουρα, αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να βρούμε που θα φιλοξενήσουμε ανθρώπους, για να ξέρετε είναι κλεισμένα τα ξενοδοχεία της Αίγινας. Είναι οικονομικό για αυτούς που θα έρθουνε, αν θέλετε και από την Αθήνα να δουλέψουν για κάποια τεχνικά θέματα. Είναι οικονομικό για τους πάρα πολλούς καλλιτέχνες τους οποίους έχουμε, γιατί έχουμε προσπαθήσει εκτός από τα μεγάλα ονόματα και τις φίρμες πολύ το καταλαβαίνουμε ότι σίγουρα θα πάρουν κάποια χρήματα, τα οποία είναι πάρα πολύ λιγότερα από αυτά που φανταζόσαστε.
Οι καλλιτέχνες θα ανταμειφθούν. Τα μέσα που έχουν εξασφαλιστεί.
Οι άνθρωποι οι οποίοι είναι επαγγελματίες και οι οποίοι θα κάνουν κάτι στο Fistiki Fest, μιλάω για κάποιους καλλιτέχνες, όσο μπορούμε εμείς τους ανταμίψουμε. Δηλαδή υπάρχουν άνθρωποι σαν την Ελίκα, η οποία κάνει απίστευτα πράγματα και είμαι βέβαιη όταν δείτε αυτό που ετοιμάζει θα τα χάσετε και η οποία δεν αμείβεται, το λέω όχι, απλά δεν αμείβεται πληρώνει και από την τσέπη της, αλλά καλώντας κάποιους ανθρώπους να συμμετέχουν, κάποια νέα παιδιά τα οποία έχουν βιώσει όλο αυτό το πάρα πολύ δύσκολο διάστημα στην Αίγινα, προσπαθήσαμε να έχουμε ένα στοιχειώδες ποσόν για να τους ανταμείψουμε. Έχουμε εξασφαλίσει εισιτήρια, ακτοπλοϊκά εισιτήρια, διαμονή, διατροφή και ότι άλλο προκύψει, τέλος πάντων, ότι χρειαστούν. Νομίζω ότι αυτό, αυτό είναι σημαντικό για τους ανθρώπους που τόσο έχουν πληγεί από το διάστημα.
Rapid test για όλους όσους συμμετέχουν.
Σε σχέση με την Πανδημία προσπαθούμε και εμείς να θωρακίστουμε, αλλά και να μην δημιουργήσουμε πρόβλημα σε αυτούς που θα έρχονται, οπότε σκεφτήκαμε ότι εφόσον κάποιος το επιθυμεί και συμμετέχει το φιστικι φεστ, είτε ως οργανωτική επιτροπή, είτε ως εθελοντής, είτε ως καλλιτέχνης, είτε ως εκθέτης, εμείς θα του έχουμε εξασφαλίσει τη δυνατότητα να κάνει rapid test ούτως ώστε όλοι να αισθανόμαστε κάπως πιο ασφαλείς κατά το δυνατόν σε αυτό το διάστημα.
Οι σκέψεις για τον σχεδιασμό της ασφάλειας και των ελέγχων.
Πριν ξεκινήσει η Αγροτική - Εμπορική Έκθεση, σε συνεννόηση με το Νοσοκομείο “Άγιος Διονύσιος”, αλλά και με το δήμο της Αίγινας, θα έχουμε ικανοποιητικό αριθμό rapid test, όχι self test, rapid test, δηλαδή θα δηλώνονται κανονικά και εκπαιδευμένους ανθρώπους που θα το κάνουνε. Πριν ξεκινήσει, θα είναι στο χώρο κατά πάσα πιθανότητα, στο χορό θα ενημερωθείτε. Βεβαίως στο χώρο που γίνονται τα δημοτικά συμβούλια στην αίθουσα Δημοτικών Συμβουλίων, υπάρχει μία σκέψη κατά τη διάρκεια του φιστίκι φεστ να υπάρχει ειδικό περίπτερο σε ένα κάπως απομονωμένο χώρο, το οποίο αν τυχόν εντοπιστεί κάποιο θετικό κρούσμα, να μπορεί να κλείσει να απολυμανθεί και να συνεχίσει να υπάρχει. Αυτές. είναι κάποιες σκέψεις που ξεκίνησαν από τον Γρηγόρη τον Γαλάνη ο οποίος μας βοηθάει και θα μας βοηθάει κατά τη διάρκεια του φιστίκι φεστ, τώρα δεν βρίσκεται στην Αίγινα, και μιλώντας με διάφορους ανθρώπους του εμπλουτίσαμε από δω και από εκεί.
Χρειάζονται εθελοντές για την τήρηση των πρωτοκόλλων.
Αυτό που χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά και εδώ θέλουμε όλη τη βοήθειά σας, είναι σε εθελοντές. Προκειμένου να τηρηθούν τα πρωτόκολλα και τα μέτρα που απαιτούνται, γιατί ο μόνος τρόπος να το κάνουμε να τηρήσουμε αυτά τα μέτρα και για μας η ασφάλειά μας είναι, πρέπει να έχουμε αρκετούς ανθρώπους.
Βεβαίως θα έχουμε και security. Δηλαδή αν χρειάζεται να τηρηθούν κάποια ειδικά μέτρα όπως αυτά που λέγεται για τις συναυλίες, δεν θα είναι οι εθελοντές μας που θα το κάνουν αυτό γιατί δεν θα μπορούν να το κάνουνε, θα είναι κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι ξέρουν επαγγελματίες και θα ελέγχουν, ότι χρειάζεται. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι που δεν προβλέπεται από τα ισχύοντα πρωτόκολλα της εποχής που το κάνουμε, είναι αδύνατο να το κάνουμε, δεν θα το κάνουμε διαφορετικά.
Οπότε ή θα σεβαστούμε αυτό που θα ισχύει σαν πραγματικότητα ή σαν όρος για να γίνει ή δεν θα το κάνουμε και εμείς πήραμε την απόφαση και στη συνάντηση στο Δήμο, μπορεί να σας τα πει η αγαπητή Μαίρη αυτά, ότι προχωράμε με τα πρωτόκολλα να τηρούμε με θρησκευτική ευλάβεια για το καλό όλων μας και του Fistiki Fest. Οπότε όμως, παρόλα αυτά, χρειαζόμαστε εθελοντές. Η Εύη προσπαθεί και κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Όλοι πρέπει να τη βοηθήσουμε δεν μπορεί να μην έχουμε εθελοντές. Ξεκινώντας οι πρώτοι εθελοντές είμαστε εμείς έτσι; κανείς δεν αμείβεται από όλη την ιστορία, αλλά ας βρούμε ο καθένας από δυο-τρεις ακόμα ανθρώπους, μπορεί να έχει ενδιαφέρον για αυτούς. Όσοι το έζησαν σαν εθελοντές έχουνε και το θυμούνται με πολλή αγάπη και εμείς κάπως εθελοντές ξεκινήσαμε, νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να το παλέψουμε λίγο παραπάνω.
Οι τρεις συναυλίες που συνεχίζουν το πρόγραμμα.
Οι εκδηλώσεις μας που όπως σας είπα έχουν ξεκινήσει, συνεχίζονται και συνεχίζονται με τρεις συναυλίες. Είναι το πρώτο crash test στο δικό, βεβαίως είναι σε χώρους διαφορετικούς. Δηλαδή δεν είναι στην πόλη δεν έχει την κοσμοπλημμύρα και την κοσμοσυρροή της πόλης. Η πρώτη συναυλία είναι στις 5 του μήνα και είναι Σάββατο και είναι μία ειδική συναυλία όπως την έχουμε περιγράψει με έναν Έλληνα και δύο Νορβηγούς οι οποίοι έχουν κάτι κάνει σε σχέση με το Φανάρι του Μπούζα, στο οποίο στο Φανάρι του Μπούζα θα βρίσκονται και θα το κάνουνε. Έχουμε συνεννοηθεί με την εκκλησία, θα πάρουμε ρεύμα από εκεί, έχουμε κάνει διάφορα πράγματα, γιατί όταν δημιουργείς κάποιους χώρους τεχνικά, είναι πάρα πολύ δύσκολο να το εξυπηρετήσει την πρώτη φορά, αλλά δεν μας φοβίζει προσπαθούμε και πιστεύω να τα καταφέρουμε με τη βοήθεια όλων βέβαια.
Η δεύτερη συναυλία είναι και η τρίτη είναι στα λουτρά της Σουβάλας, εκεί είναι πιο ελεγχόμενος ο χώρος, είναι μία η δίοδος. Εκεί ειδικά στην τρίτη συναυλία που προβλέπετα, είναιι η Ελένη Δήμου με την τα τραγούδια του Γιάννη Σπανού. Είναι μία συναυλία η οποία θα είναι αρκετά λαοφιλής και εκεί λογικά επειδή είναι μία μέρα πριν ανοίξει η Εμπορική Έκθεση θα έχουμε ανθρώπους που θα φροντίζουν για την τήρηση της”.
Τι είπε η πρόεδρος της ΚΕΔΑ κ. Μαίρη Κουκούλη
Αποφασίστηκε ότι προχωράμε κανονικά, βήμα - βήμα.
Στο προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο, πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι εξέφρασαν την ερώτηση που ακούμε, την απορία που έχουμε όλοι, το αν θα γίνει τελικά το 12ο Aegina Fistiki Fest και χθες αποφασίστηκε λοιπόν σε μία συνάντηση που είχα με το Δήμαρχο, Αντιδημάρχους, με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και ήμασταν και εμείς οι δύο παρούσες, να προχωρήσουμε, όπως είπε η Μαριλένα κανονικά, βήμα-βήμα και βλέποντας όλα τα στοιχεία και τα τοπικά και της χώρας. Νομίζω ότι θα καταφέρουμε να το ολοκληρώσουμε, αυτό είναι η πεποίθηση μου και αυτό είναι και πεποίθηση και η αίσθηση όλων και ο κύριος Καραγιάννης που είναι δω μπορεί να το επιβεβαιώσει.
Οι συναυλίες και οι μη ελεγχόμενοι χώροι το μεγάλο στοίχημα.
Το μεγάλο πρόβλημα ή στοίχημα είναι οι συναυλίες και η Εμπορική Έκθεση βέβαια, διότι είναι χώροι μη ελεγχόμενοι. Δεν μπορούν να λεχθούν. Υπάρχει μία σκέψη για τις συναυλίες, αν δούμε ότι τα επιδημιολογικά στοιχεία δεν πάνε καλά ή τέλος πάντων υπάρχει περίπτωση τα πρωτόκολλα να δυσκολέψουν ή οτιδήποτε άλλο, να γίνει κάτι ανάλογο που έγινε και με τη συναυλία της Δήμητρας Γαλάνη και του Μιχάλη Χατζηγιάννη, δηλαδή να πάμε στο γήπεδο ή να πάμε σε ένα περιορισμένο, οριοθετημένο χώρο. Αυτό θα είναι με τη σειρά, δεν θεωρώ ότι εκδηλώσεις όπως εκθέσεις ομιλίες, κάτι που είναι καθιστό και είμαστε είναι ελεγχόμενο και ως προς τον κόσμο που θα έρθει, δεν μπορεί να γίνει. Πρέπει να συμβεί κάτι πολύ σοβαρό για να μη γίνει, να μη γίνουν οι προγραμματισμένες εκθέσεις, ομιλίες ή τέλος πάντων άλλα γεγονότα.
Τα εργαστήρια που έχουν το διεθνές συμπόσιο, που είναι και εκεί με περιορισμένες θέσεις συγκεκριμένες, δεν νομίζω ότι όλα αυτά, η παιδική ψυχαγωγία, πράγματα δηλαδή που μπορούν να ελεγχθούν, δεν νομίζω ότι θα έχουμε πρόβλημα. Αυτό εντοπίζεται κυρίως στις συναυλίες και ειδικά στην κεντρική με τον Κωστή Μαραβέγια, που όπως καταλαβαίνετε εξορισμού, ο κόσμος θα είναι και θέλουμε να είναι πολύς, απλά είναι η κατάσταση τέτοια. Οπότε συνεχίζουμε.
Να δώσω συγχαρητήρια και στην πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής και σε όλους, όσοι μετέχουν είναι πραγματικά ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα, πολύ ωραία δομημένο.
Συγχαρητήρια και για τις χορηγίες που συγκεντρώσατε. Αυτό σημαίνει ότι το προϊόν που παρουσιάζεται για να αποσπάσετε τις χορηγίες, ήταν πάρα πολύ καλό, το πιστεύετε και εσείς οι ίδιοι οπότε απέδωσε.
Ίσως το φεστιβάλ με το υψηλότερο διαθέσιμο budget από τα 11 προηγούμενα.
Γενικά, μας ήρθε μία ειδοποίηση θα λάβουμε σύντομα και την επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, διαθέτει και ο δήμος μέσω της ΚΕΔΑ δικά του χρήματα, οπότε θεωρώ ότι από τα πλέον, από όλες τις απόψεις πλούσια budget, ίσως το ψηλότερο, θα δείξει πρώτα ο Θεός να απολογισμό, το υψηλότερο budget και από τα προηγούμενα 11 φεστιβάλ και δίνει τη δυνατότητα, αυτό που είπες, να γίνει ότι καλύτερο γίνεται.
Για άλλη μία φορά θα πω τα μέτρα είναι πολύ σημαντικό, γιατί έχω εντοπίσει κάποιες αστοχίες και τις είχα συζητήσει με τη Μαριλένα και θα πρέπει, λίγο να ξεφεύγει ο κόσμος, γιατί ο κόσμος, κι εμείς είμαστε κόσμος, πολλές φορές ξεφεύγουμε δεν ελέγχεται πολύ εύκολα. Είναι εξ’ ορισμού πάλι κι αυτό. Όσο μπορούμε κι αν δεν υπάρχει κάποιος εθελοντής, εθελοντής, εκείνη τη στιγμή μπορούμε εμείς να 'μαστε. Στο Φεστιβάλ Θεάτρου ήμασταν εμείς οι ίδιοι, η επιτροπή κάναμε τη δουλειά που θα έκανε κάποιος εθελοντής. Είμαστε και εμείς πρώτοι εθελοντές και πέρα από την μη αμειβόμενη συμμετοχή μας, εθελοντής σημαίνει ότι ίσως μπορούμε να καλύψουμε κάποια θέση, όταν δεν βρίσκουμε κάποιον εθελοντή καθαρά, να κάνει κάποια πράγματα. Συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου, δεν βγάζω τον εαυτό μου απέξω.
Να ευχηθώ καλή επιτυχία, καλή συνέχεια θα πω, γιατί καλή επιτυχία θα είναι, καλή συνέχεια και μεγάλη ευχή να κάνουμε όλο τον κύκλο και θα ξαναβρεθούμε εδώ μετά τις 20 Σεπτεμβρίου να κάνουμε τον απολογισμό μας.
Ακολούθησαν παρουσιάσεις μελών της Οργανωτικής Επιτροπής για διάφορα θέματα. Τη συνεδρίαση παρακολούθησε ο αντιδήμαρχος κ. Δημήτρης Καραγιάννης.