Με μία μουσική συναυλία που περιελάμβανε πιάνο και τραγούδι, ολοκληρώθηκε το συνέδριο με θέμα "Οι γεωγραφίες του Ιωάννη Καποδίστρια", που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 και το Σάββατο 9 Απριλίου 2022στην Αίγινα.
Λίγο πριν την έναρξη του μουσικού προγράμματος, που φιλοξένησε τους μουσικούς Λορέντα Ράμου, πιανίστρια και Marcin Habela βαρύτονο, ο κ. Γιώργος Τσατήρης, εκπρόσωπος του Δήμου Αίγινας - που διοργάνωσε το συνέδριο - στο Δίκτυο Πόλεων "Ιωάννης Καποδίστριας", ευχαρίστησε όσους συμμετείχαν, αλλά και εκείνους που εργάστηκαν ή συνέβαλαν για την επιτυχή διοργάνωσή του.
Η μουσικός Λορέντα Ράμου είπε σχετικά: "Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Δήμο Αίγινας και προσωπικά τον κύριο Τσατήρη για την πρόσκληση αυτή και επίσης να ευχαριστήσω και μερικούς συναδέλφους, όπως τον κύριο Χάρη Ξανθουδάκη, την κυρία Στέλλα Κουρμπανά, αντίστοιχα διευθυντή και έφορο του Κέντρου Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Ωδείου Αθηνών και τον καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου τον κύριο Κώστα Καρδάμη, που μας βοήθησαν στις έρευνες για το υλικό της εποχής, κυρίως από έλληνες συνθέτες, για να φτιάξουμε αυτό το πρόγραμμα".
Ο Marcin Habela δήλωσε: "Στην αναζήτησή μας αυτού του ρεπερτορίου, κοιτάζοντας τα έργα που θα ήταν δυνατά να παίξουμε, από τις χώρες στις οποίες βρέθηκε ο Καποδίστριας, βρεθήκαμε σ’ ένα μικρό αδιέξοδο κάποιες φορές διότι η λυρική τέχνη άρχισε να αναπτύσσεται ιδιαίτερα, κυρίως μετά το 1820 και ακόμα λιγότερο για την να φωνή του βαρύτονου. Το ρεπερτόριο απευθυνόταν πολύ περισσότερο στις γυναικείες φωνές, οπότε αυτό που επιλέξαμε να κάνουμε είναι ένα ταξίδι στις στις χώρες αυτές και κυρίως να σας μεταφέρουμε μία ατμόσφαιρα με έργα, που κάποια από αυτά έχουν γραφτεί και λίγο αργότερα, αλλά σχετίζονται, με ένα ιδιαίτερο τρόπο,εποχή του Καποδίστρια".
Λίγο πριν την έναρξη του μουσικού προγράμματος, που φιλοξένησε τους μουσικούς Λορέντα Ράμου, πιανίστρια και Marcin Habela βαρύτονο, ο κ. Γιώργος Τσατήρης, εκπρόσωπος του Δήμου Αίγινας - που διοργάνωσε το συνέδριο - στο Δίκτυο Πόλεων "Ιωάννης Καποδίστριας", ευχαρίστησε όσους συμμετείχαν, αλλά και εκείνους που εργάστηκαν ή συνέβαλαν για την επιτυχή διοργάνωσή του.
Η μουσικός Λορέντα Ράμου είπε σχετικά: "Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Δήμο Αίγινας και προσωπικά τον κύριο Τσατήρη για την πρόσκληση αυτή και επίσης να ευχαριστήσω και μερικούς συναδέλφους, όπως τον κύριο Χάρη Ξανθουδάκη, την κυρία Στέλλα Κουρμπανά, αντίστοιχα διευθυντή και έφορο του Κέντρου Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Ωδείου Αθηνών και τον καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου τον κύριο Κώστα Καρδάμη, που μας βοήθησαν στις έρευνες για το υλικό της εποχής, κυρίως από έλληνες συνθέτες, για να φτιάξουμε αυτό το πρόγραμμα".
Ο Marcin Habela δήλωσε: "Στην αναζήτησή μας αυτού του ρεπερτορίου, κοιτάζοντας τα έργα που θα ήταν δυνατά να παίξουμε, από τις χώρες στις οποίες βρέθηκε ο Καποδίστριας, βρεθήκαμε σ’ ένα μικρό αδιέξοδο κάποιες φορές διότι η λυρική τέχνη άρχισε να αναπτύσσεται ιδιαίτερα, κυρίως μετά το 1820 και ακόμα λιγότερο για την να φωνή του βαρύτονου. Το ρεπερτόριο απευθυνόταν πολύ περισσότερο στις γυναικείες φωνές, οπότε αυτό που επιλέξαμε να κάνουμε είναι ένα ταξίδι στις στις χώρες αυτές και κυρίως να σας μεταφέρουμε μία ατμόσφαιρα με έργα, που κάποια από αυτά έχουν γραφτεί και λίγο αργότερα, αλλά σχετίζονται, με ένα ιδιαίτερο τρόπο,εποχή του Καποδίστρια".
Σύντομο βιογραφικό των δύο μουσικών:
Η πιανίστρια και μουσικολόγος Λορέντα Ράμου ασχολείται ιδιαίτερα με το σύγχρονο ρεπερτόριο και την προβολή της ελληνικής μουσικής μέσα από συναυλίες σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ, στις ΗΠΑ και στη Χιλή, ηχογραφήσεις (BIS, ECM, NAXOS, Spektral, Μουσική Εταιρεία Αθηνών κ.ά.) και ανακοινώσεις σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια. Είναι διδάκτωρ summa cum laude του Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris και του Πανεπιστημίου της Σορβόννης. Διδάσκει το ετήσιο σεμινάριο για το πιανιστικό ρεπερτόριο του 20ού και 21ου αιώνα στο Ωδείο Αθηνών, συνεργάζεται ως project manager με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για το μουσικό της πρόγραμμα και είναι υπεύθυνη της σειράς συναυλιών «Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού», μια συνεργασία της Στέγης με το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Οι σπουδές και οι δραστηριότητές της έχουν υποστηριχθεί από την Ακαδημία Αθηνών, το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού, το Βρετανικό Συμβούλιο, τα ιδρύματα Fulbright, Meyer και Λεβέντη, καθώς και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.
O Marcin Habela, βαρύτονος με διεθνή σταδιοδρομία, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Τεχνών του Λοτζ, καθηγητής τραγουδιού και διευθυντής της Σχολής Τραγουδιού του Πανεπιστημίου Μουσικής της Γενεύης, μέλος του καλλιτεχνικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Όπερας και του Διεθνούς Μουσικού Διαγωνισμού της Γενεύης, είναι ένας πολύπλευρος τραγουδιστής όπερας και ερμηνευτής σε ρεσιτάλ τραγουδιού, καθώς και ένας διεθνώς αναγνωρισμένος δάσκαλος τραγουδιού. Στο ρεπερτόριο του συγκαταλέγονται περισσότεροι από εξήντα ρόλοι όπερας, ανάμεσα σε αυτούς και σύγχρονης όπερας. Έχει μεταξύ πολλών άλλων εμφανιστεί στο Théâtre du Châtelet και τη Cité de la Μusique του Παρισιού, στο Victoria Hall της Γενεύης, το Théâtre Royal de La Monnaie των Βρυξελλών, στις Opéra National de Lyon, Opéra National de Montpellier και Opéra de Marseille, στα Φεστιβάλ Warsaw Autumn – International Contemporary Music Festival, Sacrum Profanum, και Festival International d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence. Είναι επίσης τακτικά προσκεκλημένος καθηγητής σε διεθνή master classes στη Γαλλία, Ελβετία (Sion Academy), Πορτογαλία, Πολωνία, Ελλάδα (Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή Σπετσών), Βραζιλία, Ιαπωνία, Κίνα, Καζακστάν κ.ά., και σε διεθνή εκπαιδευτικά, ερευνητικά προγράμματα.