
Συνολικά 66 μαθητές από το Γενικό Λύκειο Αίγινας, θα είναι υποψήφιοι στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την αμέριστη υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους. Λίγες ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιάννης Πεπές μίλησε το Aegina Portal, παρουσιάζοντας τα χαρακτηριστικά της φετινής εξεταστικής περιόδου.
Ο κ. Γιάννης Πεπές είπε σχετικά:
"Και φέτος οι προετοιμασίες για τις πανελλαδικές εξετάσεις σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, άρχισαν αρκετά νωρίς με αποτέλεσμα να είμαστε εμείς πλήρως προετοιμασμένοι να υποδεχτούμε τα παιδιά μας και να τους βοηθήσουμε, έτσι ώστε να γράψουν όσο καλύτερα γίνεται, ώστε να πετύχουν τους στόχους τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα στατιστικά στοιχεία από άποψη συμμετοχών των υποψηφίων μας ο συνολικός αριθμός είναι 66 υποψήφiοι οι οποίοι θα εξεταστούν στο 1o Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Αίγινας και συγκεκριμένα 26 υποψήφιοι θα είναι του προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, 17 υποψήφιοι θα είναι από τον προσανατολισμό οικονομίας και πληροφορικής, 9 υποψήφιοι θα είναι από τον προσανατολισμό θετικών σπουδών και 14 υποψήφιοι θα είναι από τον προσανατολισμό υγείας.
Θα ήθελα εδώ να παραθέσω λίγο το χρονοδιάγραμμα, το χάρτη που έχουμε μπροστά μας τον οδικό, ο οποίος ξεκινάει τώρα με τις εξετάσεις των παιδιών μας και τελειώνει με την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άρα, λοιπόν, από την Παρασκευή 30/05, μεθαύριο δηλαδή, μέχρι και τις 6/6, διαρκούν οι γραπτές δοκιμασίες. Μέχρι τις 25 με 27 Ιουνίου θα έχουν ανακοινωθεί βαθμολογίες, ενώ το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα συμπλήρωσης του μηχανογραφικού.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το μηχανογραφικό, θέλω να πω ότι εμείς εδώ βρισκόμαστε ανά πάσα στιγμή για να βοηθήσουμε τα παιδιά να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους, δηλαδή να κάνουν τις σωστές επιλογές για τις σχολές τους, δίνοντάς τους τις απαραίτητες οδηγίες, τεχνικές πληροφορίες, οτιδήποτε χρειαστούν, ώστε να πάρουν τις σωστές επιλογές.
Αυτό το οποίο έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές με τα παιδιά είναι ότι οι επιλογές τους, οι οποίες ξεκινάνε από την επιλογή προς προσανατολισμού στη Β' Λυκείου και φτάνουν μέχρι την επιλογή προς προσανατολισμού στη Γ' Λυκείου, μέχρι και την τελική επιλογή σχολής στο μηχανογραφικό, είναι επιλογές οι οποίες διαμορφώνουν τη ζωή τους, τόσο την προσωπική, την ακαδημαϊκή και την επαγγελματική.
Χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη, ιδιαίτερη προσοχή στη λήψη αποφάσεων, διότι οποιαδήποτε απόφαση πάρουμε σε αυτό το πλαίσιο διαμορφώνει τη ζωή μας από εδώ και πέρα. Έχοντας λοιπόν αυτό κατά νου, εμείς καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, για όλες τις τάξεις και για την πρώτη και για τη δευτέρα αλλά και για την τρίτη λυκείου, κάνουμε ενδοσχολικές ενημερώσεις γονέων και κηδεμόνων, εξηγώντας τους τις σωστές μεθόδους, τον σωστό τρόπο σκέψης, δίνοντας επαγγελματικές και ακαδημαϊκές συμβουλές έτσι ώστε τα παιδιά και οι γονείς τους να κάνουν τις ορθότερες επιλογές που όπως είπαμε θα καθορίσουν το υπόλοιπο της ζωής τους.
Άρα λοιπόν, στο πρώτο δεκαήμερο είπαμε ότι ανοίγει το μηχανογραφικό και μέχρι τις 27 Ιουλίου έχουμε την ανακοίνωση των βάσεων και άρα την ανακοίνωση των σχολών στον οποίο έχουν μπει οι υποψήφιοι ανάλογα με τις επιλογές που έχουν κάνει. Στο θέμα του μηχανογραφικού θέλω να επισημάνω κάποια πράγματα, τα οποία για όσους έχουν σχέση με το σχολείο, δηλαδή καθηγητές και μαθητές είναι λίγο έως πολύ γνωστά, θέλω όμως να τα επισημάνω και ποια είναι αυτά; ότι στο μηχανογραφικό, το οποίο είπαμε ότι θα ανοίξει στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, εμφανίζονται σχολές στις οποίες οι υποψήφiοι έχουν πιάσει την ελάχιστη βάσης εισαγωγής, δηλαδή τη minimum βαθμολογία, ώστε να είναι επιλέξιμη για τις σχολές που τους ενδιαφέρουν. Στις σχολές τις οποίες δεν έχουν πιάσει οι υποψήφιοι την ελάχιστη βάσης αγωγής αυτές οι σχολές δεν εμφανίζονται στο ηλεκτρονικό μηχανογραφικό του μεμονωμένου υποψήφιου.
Προς ενημέρωση λοιπόν όλων να πω ότι η ελάχιστη βάσης αγωγής διαμορφώνεται κάθε χρόνο, ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο και ότι πιάνουμε την ΕΒΕ και ότι μας ανοίγει η σχολή επειδή έχουμε πιάσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο μηχανογραφικό δεν σημαίνει ότι έχουμε μπει και στη σχολή. Σημαίνει ότι είμαστε επιλέξιμοι, δηλαδή ότι μπορούμε να επιλεγούμε. Το αν θα μπούμε τελικά ή όχι στη σχολή, είπαμε ότι θα ανακοινωθεί μέχρι και τις 27 Ιουλίου οπότε και σε σύγκριση πλέον και με τις βαθμολογίες των υπολοίπων υποψηφίων θα διαμορφωθούν οι βάσεις και θα μάθει τελικά ο κάθε υποψήφιος αν έχει μπει στη σχολή της πρώτης, της δεύτερης ή της τρίτης του επιλογής ή ακόμα και των περαιτέρω επιλογών, αν έχει κάνει πολλές επιλογές στο μηχανογραφικό του.
Το αν μπαίνουμε λοιπόν ή όχι εξαρτάται από την προσφορά των θέσεων ανά σχολή και τη δημοφιλία της συγκεκριμένης σχολής, δηλαδή είναι σαν ένας νόμος προσφοράς και ζήτησης. Να πω σε αυτό το σημείο ότι έχει υπάρξει ενδελεχής ενημέρωση κατά τη διάρκεια της χρονιάς για όλα αυτά τα ζητήματα, δηλαδή ζητήματα προετοιμασίας πανελλαδικών, ζητήματα επιλογής προσανατολισμών, άρα θεωρώ ότι οι υποψήφιοι μας είναι πανέτοιμοι, οπλισμένοι με όλη τη γνώση που χρειάζεται, έτσι ώστε να αποδώσουν στο βέλτιστο των δυνάμεών τους και να πετύχουν τους στόχους τους.
Θέλω να επισημάνω πόσο σημαντική είναι η ενημέρωση. Είπα και προηγουμένως ότι οι επιλογές που κάνουμε διαμορφώνουν την πορεία που θα πάρουμε την ακαδημαϊκή και την επαγγελματική στη μετέπειτα ζωή μας, άρα λοιπόν θέλω και μέσω του βήματος του οποίου μου δίνεται να υπερθεματίσω την σοβαρότητα της ενημέρωσης. Δηλαδή το πόσο καλά πρέπει να γνωρίζουμε το πώς λειτουργούν οι προσανατολισμοί, ποιες σχολές ανήκουν σε κάθε επιστημονικό πεδίο που ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένους προσανατολισμούς και αν τα παιδιά μας έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν, αφενός μεν στις απαιτήσεις που έχει ένας συγκεκριμένος προσανατολισμός και αφετέρου πώς θα ήταν η επαγγελματική του ζωή διαλέγοντας αυτούς τους προσανατολισμούς. Αυτό για το οποίο λοιπόν κάνουμε λόγο αυτή τη στιγμή είναι μία προβολή του μέλλοντος του ακαδημαϊκού και του επαγγελματικού των μαθητών μας και μετέπειτα υποψηφίων μας.
Δεν είναι κάτι εύκολο. Μέσα στο σχολείο δουλεύουμε με αυτό το σκεπτικό. Κάνουμε συχνά συναντήσεις με τα παιδιά, με τους μαθητές μας και με τους γονείς τους.
Θέλω λοιπόν να στείλω ένα γενικότερο μήνυμα προς όλους τους γονείς, όποτε έχουμε τέτοιες συναντήσεις στο σχολείο και ομιλίες να έρχονται, μέσα από αυτές τις συζητήσεις και τις παρουσιάσεις βγαίνουν εξαιρετικά σημαντικά συμπεράσματα τα οποία μας βοηθάνε να κατευθύνουμε καλύτερα τα παιδιά μας. Χρήσιμο υλικό υπάρχει επίσης στο site του σχολείου το οποίο το έχω προωθήσει και σε εσάς και άρα λοιπόν είναι προσβάσιμο και μπορούν να μπαίνουν και εκεί να δουν όσες πληροφορίες χρειάζονται ακαδημαϊκού ή επαγγελματικού προσανατολισμού.
Είπα προηγουμένως ότι όταν έρθει η ώρα συμπλήρωσης του μηχανογραφικού, το σχολείο και εγώ προσωπικά θα είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε τους υποψηφίους μας και να τους προσφέρουμε βοήθεια αν το χρειαστούν, να πω μία γενικότερη αρχή που υπάρχει στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, που είναι εξαιρετικά σημαντική, ότι όσες σχολές εμφανίζονται στο μηχανογραφικό η δική μας συμβουλή είναι να τις δηλώνουμε όλες. Θα συμπεριφερόμαστε στην επιλογή των σχολών μας, σαν να έχουμε γράψει άριστα, σαν να έχουμε γράψει είκοσι. Αυτή είναι η σωστή φιλοσοφία. Ποτέ δεν πρέπει να συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό μας έχοντας υπόψη πώς διαμορφώθηκαν οι βάσεις την περσινή ή την προπέρσινη χρονιά. Αυτό δεν μας ενδιαφέρει. Οι βάσεις αυξομειώνονται από χρονιά σε χρονιά. Δεν μπορούμε να βασιστούμε σε στατιστικά παρελθόντων ετών. Άρα εφόσον μας ανοίγουν αρκετές σχολές στο μηχανογραφικό μας και εφόσον δεν υπάρχει όριο επιλογής σχολών, μπορούμε να τις επιλέξουμε όλες, με σειρά προτεραιότητα συμβουλή δική μας είναι να τις διαλέξουμε όλες, έτσι ώστε να εξαντλήσουμε όλες τις πιθανότητες εισδοχής μας σε κάποια σχολή του επιστημονικού μας πεδίου.
Τα ειδικά μαθήματα και επίσης οι υγειονομικές και πρακτικές εξετάσεις των ΤΕΦΑΑ, δηλαδή της Γυμναστικής Ακαδημίας, θα διαρκέσουν μέχρι τέλος Ιουνίου. Οι υποψήφιοι μας έχουν ενημερωθεί σε σχέση με τις τοποθεσίες, τους χρόνους εξέτασης, τόσο των ειδικών μαθημάτων, ξένων γλωσσών, σχεδίου, ελεύθερου και γραμμικού, πρακτικών δοκιμασιών και υγειονομικών εξετάσεων των ΤΕΦΑΑ και είναι έτοιμοι να προσέλθουν και σε αυτές.
Θα ήθελα με την ευκαιρία που μου δίνεται να παραθέσω και δύο επιπλέον ειδοποιήσεις που είναι εξαιρετικά χρήσιμες κατά τη γνώμη μου. Η μία είναι ότι στις αρχές Ιουνίου και μέχρι και τα μέσα Ιουνίου θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα e-εγγραφές. Είναι η πλατφόρμα η οποία απευθύνεται στους κηδεμόνες των μαθητών που θα εγγραφούν σε εμάς στην πρώτη λυκείου και επίσης θα συνεχίσουν από την πρώτη στη δευτέρα και από τη δευτέρα στη τρίτη. Είναι μία τυπική διαδικασία που γίνεται κάθε χρόνο, παράλληλα όμως και ουσιαστική, γιατί με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο έχει μία εικόνα του δυναμολογίου των σχολείων και τις ανάγκες που υπάρχουν σε έμψυχο καθηγητικό δυναμικό. Άρα λοιπόν είναι υποχρεωτικό για όλους τους γονείς οι οποίοι θέλουν να έρθουν στο γενικό λύκειο, αλλά και στο ΕΠΑΛ να μπουν σε αυτή τη διαδικασία και φυσικά σε όσους μαθητές από το σχολείο μας θα προχωρήσουν από την πρώτη στη δευτέρα και από τη δευτέρα στη τρίτη λυκείου.
Έχουν ενημερωθεί οι γονείς των μαθητών μας για αυτό, παίρνω όμως και την ευκαιρία από εσάς για να κάνω και μία αυτή τη δημόσια ανακοίνωση. Και τέλος, πριν κλείσει το θέμα των εγγραφών να πω ότι οποιοσδήποτε χρειάζεται τεχνική βοήθεια μπορεί να έρθει και στο σχολείο μας να κάνουμε εδώ μαζί την εγγραφή.
Και τέλος να πω ότι 27 με 29 Ιουνίου, θα σας προωθήσω και τις σχετικές ανακοινώσεις, για άλλη μία χρονιά η Ένωση Ελλήνων Φυσικών οργανώνει εδώ στην Αίγινα, μας κάνει αυτή τη τιμή, πάλι ένα Θερινό Σχολείο για μαθητές της Δευτέρας και Τρίτης Γυμνασίου και μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου με τίτλο: «Διαδρομές στη Φυσική" και επίσης "Φυσική, Επιστήμες, Τεχνολογίες και Αιχμής». Εδώ κάνοντας μία παρένθεση, θέλω να πω ότι πέρα του γεγονότος ότι η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είναι ένας ακαδημαϊκός φορέας εγνωσμένης αξίας, που προσδίδει ιδιαίτερο κύρος και στο σχολείο μας και τιμά και το νησί μας, καθότι οργανώνεται από ερευνητικό προσωπικό και καθηγητές του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου του Αριστοτελείου αναφέρω ενδεικτικά, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Αιγαίου, Θεσσαλίας, Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου. Επίσης οργανώνεται και από μέλη ερευνητικού προσωπικού οργανισμών επιστημονικών τεράστιου κύρους και βεληνεκούς, όπως είναι το Ερευνητικό Κέντρο CERN ή το Ερευνητικό Κέντρο Δημόκριτος. Για μας όμως το βασικότερο από όλα είναι ότι αυτή τη συνεργασία, πέρα του ότι με την καρδιά μας και εμείς την στηρίζουμε και την ενισχύουμε, το θεωρούμε ως ηθικό χρέος απέναντι στον εκλιπόντα φίλο μας, το Γιάννη Πούντο με ενέργειες του οποίου άρχισε αυτή η συνεργασία και το θεωρούμε εμείς ηθικό μας χρέος και τιμή προς εκείνον να διατηρούμε αυτή τη σχέση με το συγκεκριμένο ερευνητικό φορέα, την Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Έχοντας λοιπόν αυτό στο μυαλό κάθε χρόνο, κυρίως τα παλαιότερα στελέχη του σχολείου και ο κύριος Γιώργος Γκαρής, ο προηγούμενος διευθυντής και εγώ, επειδή είχαμε και την ιδιαίτερη κοντινή προσωπική σχέση με τον Γιάννη Πούντο, επειδή το θεωρούμε ότι κι εκείνος, ο Γιάννης Πούντος θα το ήθελε να το συνεχίζαμε κατά αυτήν την έννοια, κάνουμε ό,τι χρειάζεται, προσπαθούμε βάζουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε αυτά τα σχολεία της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών αφενός μεν να τιμούν τη μνήμη του Γιάννη Πούντου και αφετέρου να ωφελούν την ακαδημαϊκή, τοπική και ευρύτερη κοινωνία του νησιού.
Άλλωστε τα σχολεία αυτά της φυσικής που οργανώνονται στο σχολείο μας και εδώ θέλω να το τονίσω είναι δωρεάν, εντελώς δωρεάν για τους μαθητές της Αίγινας. Όταν λοιπόν έχουμε στα χέρια μας το ακριβές πρόγραμμα θα το προωθήσουμε και σε εσάς και εσείς μπορείτε να το κοινοποιήσετε. Σας ευχαριστούμε πολύ για την ευκαιρία που μας δώσατε για την ενημέρωση".