Ο κύριος Χρήστος Ηλιακίδης είναι ο ιδιοκτήτης, μίας εκ των δύο ναυτικών εταιριών που μεταφέρουν νερό στην Αίγινα. Σήμερα το πρωί επικοινώνησε με το ραδιόφωνο του Aegina Portal, θέλοντας να εξηγήσει του λόγους για τους οποίους δεν έγιναν τα χθεσινά δρομολόγια προς την Αίγινα, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος του νησιού να μείνει χωρίς νερό. Ο κύριος Ηλιακίδης εξήγησε ότι η διακοπή δεν έγινε λόγω της απεργίας, αλλά για λόγους που αφορούν τη σύμβαση τους και το τέλος διέλευσης. Το πρώτο ζήτημα, η σύμβαση που η έγκρισή της εκκρεμεί μέσα από σύνθετες διαδικασίες, εμποδίζει την πληρωμή τους, με αποτέλεσμα να παραμένουν απλήρωτοι από τον Ιανουάριο.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal. Τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Χρήστο Ηλιακίδη.
Παρά το γεγονός ότι τα χρήματα είναι διαθέσιμα από τον Δήμο, οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν μπορούν να εισπράξουν τα χρήματά τους. Το δεύτερο ζήτημα αφορά το τέλος διέλευσης. Το ζήτημα το είχε παρουσιάσει το Aegina Portal ήδη από τον Νοέμβριο του 2017, με την ευκαιρία της συζήτησής του στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αφορά τα τέλη διέλευσης ή ακόμη και τα δικαιώματα χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών, όπου το λιμενικό ταμείο της κάθε περιοχής, όπου βρίσκεται η παροχή από τη οποία γεμίζει με νερό το υδροφόρο, επιβάλει στις εταιρίες που κάνουν την μεταφορά. Το αποτέλεσμα είναι ότι αν αυτό το τέλος εφαρμοστεί, τότε η μεταφορά του νερού θα επιβαρυνθεί με ένα ολόκληρο ευρώ, γεγονός που αλλάζει τελείως τα δεδομένα και βέβαια σε αυτό αντιδρούν τόσο οι μεταφορείς, όσο και η διοίκηση του Δήμου.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal. Τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Χρήστο Ηλιακίδη.
Παρά το γεγονός ότι τα χρήματα είναι διαθέσιμα από τον Δήμο, οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν μπορούν να εισπράξουν τα χρήματά τους. Το δεύτερο ζήτημα αφορά το τέλος διέλευσης. Το ζήτημα το είχε παρουσιάσει το Aegina Portal ήδη από τον Νοέμβριο του 2017, με την ευκαιρία της συζήτησής του στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αφορά τα τέλη διέλευσης ή ακόμη και τα δικαιώματα χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών, όπου το λιμενικό ταμείο της κάθε περιοχής, όπου βρίσκεται η παροχή από τη οποία γεμίζει με νερό το υδροφόρο, επιβάλει στις εταιρίες που κάνουν την μεταφορά. Το αποτέλεσμα είναι ότι αν αυτό το τέλος εφαρμοστεί, τότε η μεταφορά του νερού θα επιβαρυνθεί με ένα ολόκληρο ευρώ, γεγονός που αλλάζει τελείως τα δεδομένα και βέβαια σε αυτό αντιδρούν τόσο οι μεταφορείς, όσο και η διοίκηση του Δήμου."Έγινε μία διακοπή εχθές, διότι είμαστε απλήρωτοι πάνω από τρεις μήνες και δεν υπάρχει και έγκριση της νέας συμβάσεως που έχουμε υπογράψει. Είμαστε δηλαδή στον αέρα", εξηγεί ο κύριος Ηλιακίδης και συμπληρώνει:"Κατόπιν όμως υποσχέσεων και από τα υπουργεία και από τον δήμαρχο, ξεκινήσαμε από σήμερα κανονικά πάλι". Ο κύριος Ηλιακίδης σημειώνει, ότι λόγω των διαδικασιών που απαιτούνται, ακόμη και τα χρήματα που τους χρωστά ο Δήμος πρέπει να πάρουν με δικαστικές αποφάσεις, κάνοντας αγωγές. Τα χρήματα ουσιαστικά υπάρχουν και είναι διαθέσιμα από τον Δήμο της Αίγινας, όμως δεν μπορούν να εισπραχθούν.
Ο κύριος Ηλιακίδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αναφέρει ότι από την διοίκηση του Δήμου δεν υπήρξαν ποτέ προβλήματα στις πληρωμές. "Όχι, δεν είχα κανένα πρόβλημα. Τώρα παρουσιάστηκε το πρόβλημα" λέει.
Για το τέλος διέλευσης αναφέρει ότι για την μεταφορά εισπράττει 1.90 ευρώ το κυβικό. Στην περίπτωση που ισχύσει το τέλος, το ένα ευρώ θα έπρεπε να το διαθέτει για να καλύψει αυτό το επιπλέον έξοδο. Ο κύριος Ηλιακίδης είπε ότι η φόρτωση του νερού γίνεται "επ' αγκύρας", δηλαδή χωρίς την χρήση εγκαταστάσεων, σημειώνοντας μάλιστα ότι το νερό δεν είναι εμπόρευμα, αλλά κοινωνικό αγαθό. Σε άλλο σημείο ο κύριος Ηλιακίδης είπε ότι για το θέμα της εφαρμογής των τελών αναδρομικά, ο δήμαρχος τον διαβεβαίωσε ότι θα το καλύψει ο Δήμος.