Με αφορμή τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού μηνύματος και Τραγουδιού "Κάν’ το ν’ ακουστεί 2018" από την επιστημονική εταιρεία "Διαθεματικό Ραδιόφωνο της Εκπαιδευτικής Κοινότητας με τον διακριτικό τίτλο: European School Radio οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Ασωμάτων Αίγινας έζησαν μία επιτυχία σε σχολικό επίπεδο. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέσπισε το 2018 ως "Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς" και σε αυτή την κατεύθυνση ο διαγωνισμός “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2018” εντάσσεται ως μια δράση ευαισθητοποίησης για την ανάδειξη της ιδιαίτερης πολιτιστικής κληρονομιάς του κάθε τόπου και λαού.
Μέσω της ραδιοφωνικής και μουσικής δημιουργίας στόχος είναι οι μαθητές: να γνωρίσουν βαθύτερα και να επικοινωνήσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα, ώστε να μην είναι απλώς ανάμνηση του παρελθόντος, αλλά να αντιμετωπίζεται ως κλειδί του μέλλοντος να συνειδητοποιήσουν την αξία της πολιτιστικής πολυμορφίας να μυηθούν με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο στον τομέα της ιστορίας, της παράδοσης και του πολιτισμού.
Έτσι λοιπόν τον Νοέμβριο του 2017 έγινε η πρόταση στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης από τον μουσικό του σχολείου κ. Παπά Νείλο να συμμετέχουν, για πρώτη φορά σε έναν τέτοιο διαγωνισμό, με ένα τραγούδι.
Η θετική ανταπόκριση σε αυτή την πρόσκληση ήταν άμεση από το σύνολο της τάξης και έτσι τους δόθηκαν οι οδηγίες για την δημιουργία στίχων με βάση το θέμα του διαγωνισμού. Σε λιγότερο από μία εβδομάδα οι μαθητές άρχισαν να φέρνουν στίχους και κατά την διάρκεια του μαθήματος της μουσικής, να υπάρχει άριστη συνεργασία και ομαδικότητα ώστε να δημιουργηθεί ένα τραγούδι που να ανταποκρίνεται άξια στον τόπο τους που είναι η Αίγινα. Έπρεπε μέσα σε 3 λεπτά το πολύ διάρκεια, που επιτρεπόταν να έχει το τραγούδι, να γράψουν όλα αυτά που υπάρχουν στον τόπο τους και να τα συνδυάσουν ταυτόχρονα ώστε να μπορούν να ενταχτούν κατάλληλα με την μουσική και να υπάρξει το τελικό αποτέλεσμα σε τραγούδι.
Στην αρχή υπήρξαν πολλές δυσκολίες καθώς οι ιδέες πολλές τόσο από πλευρά των μαθητών για στίχους όσο και από την πλευρά του μουσικού για την μουσική συνοδεία των στίχων. Άλλο ένα εμπόδιο που υπήρχε ήταν ότι δεν υπήρχε η καθημερινή συνάντηση μαθητών με τον μουσικό τους οπότε η διαδικασία τράβηξε αρκετές εβδομάδες. Η αγωνία για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά ήταν έκδηλη σε όλους καθώς υπήρχε και η διορία που έληγε αρχές Ιανουαρίου 2018. Όμως λίγο πριν τα Χριστούγεννα και μετά από πολλές αλλαγές, τόσο σε στίχους όσο και σε μελωδίες, έγινε ο απόλυτος συνδυασμός και το τραγούδι "Η ιστορία της Αίγινας" ήταν γεγονός.
Από κει και πέρα ξεκίνησε το τελικό στάδιο, αυτό της εκμάθησης και της ηχογράφησης. Δυστυχώς το σχολείο δεν διέθετε ούτε στούντιο ούτε μηχανήματα που να μπορούσαν, μουσικός και μαθητές, να κάνουν μια σωστή και καλή ηχογράφηση. Σε αυτό το σημείο δεχτήκαμε την πολύτιμη βοήθεια από τον κ. Σταμάτη Κωνσταντίνο που μας βοήθησε με τον καλύτερο τρόπο ώστε να πραγματοποιηθεί μία αξιοπρεπής ηχογράφηση. Μετά από αρκετές δοκιμές, μαθητές και μουσικός, συμφώνησαν ποια είναι η πιο καλή εγγραφή ώστε να σταλεί στο διαγωνισμό. Ταυτόχρονα δύο μαθήτριες από την τάξη ανέλαβαν την δημιουργία λογότυπου και έτσι όλα πλέον είχαν πάρει τον δρόμο τους. Μετά και από την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων που υπήρξαν κατά την αποστολή της συμμετοχής μας αρχές Ιανουαρίου, η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό καταχωρήθηκε.
Στις 12 Φεβρουαρίου και αφού είχε λήξει η κατάθεση συμμετοχών, ξεκίνησε η ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου τραγουδιού ή ραδιοφωνικού μηνύματος.
Η ψηφοφορία διήρκησε μέχρι τις 16 Μαρτίου, λίγες ώρες πριν την έναρξη της τελετής βράβευσης που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 5ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου στα Τρίκαλα Θεσσαλίας.
Το τραγούδι, που είχαν γράψει οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Ασωμάτων Αίγινας, κατάφερε μέσα από 163 συμμετοχές (65 τραγούδια και 98 ραδιοφωνικά μηνύματα), από Ελλάδα και Κύπρο, να συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους από τις υπόλοιπες συμμετοχές και με σχεδόν 2500 ψήφους να λάβει την πρώτη θέση και συνεπώς επάξια να αποσπάσει το Βραβείο Ακροατών.
Πολύτιμη βοήθεια υπήρξε και για την δημιουργία βίντεο κλίπ από τον κ. Ανέστη Κορνέζο. Ένα τεράστιο μπράβο στους μαθητές και τον μουσικό του σχολείου κ. Παπά Νείλο για την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα τόσο όμορφο και συγκινητικό τραγούδι για τον τόπο τους την Αίγινα.
Ένα τεράστιο ευχαριστώ για όλους τους ανθρώπους που υποστήριξαν με τον καλύτερο τρόπο και μπήκαν στην διαδικασία να ψηφίσουν το τραγούδι. Τέλος να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές του σχολείου από Α’ έως Ε’ τάξη που υποστήριξαν την προσπάθεια των μαθητών και χάρηκαν μαζί τους για την επιτυχία τους. Η όλη διαδικασία ήταν μια εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη και θα την θυμούνται, ως μια κορυφαία ανάμνηση από τα μαθητικά τους χρόνια στο σχολείο. Έκαναν περήφανους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους συμμαθητές και τους γονείς τους.